Friday, November 26, 2010

APE PENDAPAT ANDA TENTANG PEREMPUAN/WANITA/GADIS BERPURDAH..?

hah! pe pendapat korang?? kalau korang tanya pendapat aku, berpurdah dengan niat yang baik, sedikit sebanyak akan menjaga diri dan tingkah laku kita. lelaki pon takut nak dekat dengan perempuan berpurdah. ehmm tp tak tau lah kan, kwn2 aku kalau nampak perempuan berpurdah and pakai tudung labuh2 nih mesti diorang akan cakap, 'alaa ko tak tau, yang bertutup litup ni pun dasyat tau!', so...no komen, huhuhuhu. apa2 pon, secara peribadinya, aku agak tertarik dengan perempuan berpurdah. dan sedikit sebanyak aku kagum dengan jutawan kosmetik, pengasas sendayu tinggi, puan rozita yang telah mengubah imej beliau dengan berpurdah. walaupon berpurdah tapi tetap bergaya. dan kagum jugak dengan wahida (wassini) isteri kepada ustaz akhill hayy..yang telah berpurdah tapi tetap bergaya. hehehehe. bile lah aku nak berpurdah pulak ea, mudah-mudahan dapat hidayah dari-Nya.

satu hari nanti aku mesti macam ni, insyaallah...

waheeda

puan rozita (pengasas sendayu tinggi)

its me!! hihik

4 ulasan:

zulfikar84 said...

purdah tu tuntutan islam ke?

cik cumy hazel said...

i think not.... ckup la skadar menjage aurat dengan memakai tdung n berbaju longgar. so depends pd individu bgaimana utk mnjge aurat msing2. islam agame yg mudah

RARA aihara said...

insya'allah...
sy pun mahu berpurdah satu hari nanti...
disebabkan duduk bukan dikalangan yg berpudah, macam susah sikit nak istiqamah kan...
insya'allah bila dah kawen, mungkin suami boleh jd pendorong...:)

at-tatayum said...

insyaallah kak.... sy pon bniat mcm tu, cume xde restu dr fmly,, :)