Wednesday, December 8, 2010

rindu arwah bapak... :'(

kedebubbb!!!! "Yah..... aku jatuh niiii...!!!"

[tingat mase arwah bapak aku jatuh bilik air dan jerit name mak aku , dan sejak dari tu terus tak boleh jalan..dan sekarang die.... :'( ]

tengah aku sebok2 bace blog blogger2 kat Malaysia ni , tibe2 aku ternampak satu entry "TERIMA KASIH AYAH", terus aku teringat kat arwah bapak aku yang dah pergi meninggalkan dunia ni hampir 4 tahun (14 dec ni genap 4 tahun). tibe2 je aku rase sebak , aku tahan airmata , takkan aku nak nangis plak kat opis ni (time ni kat opis).

dalam keluarga aku , aku paling rapat dengan arwah bapak aku . apa aku nak semuanya dia bagi , takde yang die tak tunaikan , cume satu je yang die tak nak tunaikan..emm (aku pernah mintak handphone mase umur 12 tahun , die tak bagi , huhuhu, padan muke aku) ;p

seminggu sebelum die meninggal , tiap2 hari aku mimpi duit (orang cakap kalau mimpi duit atau emas , orang yang dekat dengan kite nak 'pergi'). dan selama seminggu tu jugak aku asek menangis tak tentu pasal je. sejak die jatuh dari bilik air, aku rase tak sedap hati. aku rase macam ade sesuatu yang sedih yang akan berlaku . aku ingat lagi , kali terakhir arwah bapak aku tenung aku , time tu aku baru lepas mandi , dengan berkemban tuala nye , terbongkok2 mencari baju dalam bakul (bakul tu ade dekat dengan katil tempat arwah bapak aku baring) , time aku tengah mencari2 tu , aku terase ade orang tenung aku , arwah tenung aku lama2 , aku jadi malu sebab aku berkemban , aku pon cakap lah , "ape ni pak pandang2 , malu ah owang", (orang jawe panggil bapak) , bapak aku pon senyum , and toleh tempat lain , huhuhuhu. malus!!

dan itulah kali terakhir arwah bapak aku tenung aku , rupe2 nye itu tanda die nak pergi tinggalkan aku selama2nya... :'(

14 dec 2006 , tepat jam 4.10 petang , hari khamis , lepas azan asar (lepas azan asar , dah masuk hari jumaat , so hari jumaat arwah meninggal) , dengan suasana dingin , syahdu , hujan gerimis , arwah menghembuskan nafasnya yang terakhir meninggalkan isteri dan anak2 yang tercinta dan yang tersayang , meninggalkan hartanya , meninggalkan kawan2nya , meninggalkan saudara2nya , adik beradik dan segala yang ada di dunia ni.
(bile tenguk kawan2 ade ayah , hati mesti tersentuh)

semoga ALLAH mencucuri rahmat ke atas arwah Tahir Bin Ahmad

AL-FATIHAH..~~

4 ulasan:

miya said...

sedihnya... bila dah besar gini xpasal2 sy takut nak menghadapi hari kehilangan org tua.. slm takziah awk.

cikcumy said...

sedeyh tau.. huhuk. walaupon dah lme, tp trase ag, :(

Cik SHiNJU said...

Al-Fatihah..Semoga roh Allahyarham dicucuri rahmat Ilahi.. :'(

cikcumy said...

thx cik shinju... :'(